Kesakitan Kegigian!!!!

Monday, February 9, 2009
Mak mimi sakit gigi!!huhuu..act, dah sakit 2 hari lepas tp still boleh tahan je. Tapi semalam malam rasa sakit sangat2..Nak study pun rasa tak selesa. Pagi td ada exam math and during the exam tak boleh nak fokus langsung. Sakit gigi campur sakit kepala campur sakit perut semua ada. Dah abis exam balik hostel tetiba jd emo. Seriously sape yg pernah kena sakit gigi surely will know what I mean and what I feel right now. SAKIT!!!!!! It's really hurt that make you wanna cry..erk..I cried already^^ Luckily Balqis dah ada pengalaman pergi jumpa dentist kat Jepun ni, so she gave me the phone no and I called the clinic to make an appoinment for today's 5.00pm. Nasib baik boleh wat hari ni. Kalau tak, tak tau la macam mana nak menghadapi hari2 ku dgn gigi yg sakit ni..

Rupanya gigi ku ade mushiba @ cavity. Teruk plak tu doc tu kate sampai kena shinkei @ nerve (Btul ke?? ) Mula2 kena x-ray gigi dulu. Sekejap je xray dia.Pastu bagi bius pastu baru doc tu work on my tooth. Gerun gila tyme doc tu nak buang cavity tu. Gerudi semua ada kot..Tak tau laa..Nasib baik laa tak rasa nak muntah ke ape tyme kena nganga mulut tu..Kalau muntah malu je^^
Tapi best laa pengalaman gi klinik gigi kat Jepun ni. Kalau kat Msia selalu gi ngn mak even dah besar pun.Kat sini semua kena buat sendiri. Doc ngn nurse dia semua baik2..Arigato..After exam nnt dtg lagi..

While I'm writing this post,bius still tak hilang lg..Dah lapar ni..Almaklumlaa dari pagi tak makan.
Kalau nak kunyah je sakit gigi..Mintak minatak kurang laa sakit lepas ni..Amin..
To all my friend, jaga laa kesihatan gigi.hehee..Kalau dah sakit rasa nak jerit sekuat hati je..
To all dentist, thank you coz membaiki gigi2 org yang sakit including me. Jasamu dikenang.
To all bakal2 dentist, semoga u guyz jd dentist cemerlang and boleh laa bagi diskaun kat aku kalau gi klinik korg=)


Pesanan khidmat masyarakat dari Mimi..Jaga gigi anda..Gosok gigi elok2 k..nak tdo jgn lupa gosok gigi..Ada faham??



tyme sakit2 ni laa rasa homesick=(

5 comments:

  1. Anonymous said...:

    Mimi! Kesiannye sakit gigi
    Get well soon, ok!

  1. Cieri said...:

    haip!
    aku akan jaga gigi aku sebab aku adalah seorang yang takut ngan doktor gigi

    Odaijini Mimi!

  1. Mimi Supandi said...:

    to oya..
    thanks..huhuu~~
    jgn lupe gosok gigi..hahaa

    to ecah..
    thanks jgak..
    dun wori..doktor gigi tak makan org..hahaaa..

  1. aien said...:

    mimie aku pn saket gg jgk.aku p klinik pn coz kdg2 gg aku ghasa nyilu.p kinik x-ray tgk2 6 btg gg aku brlubang.tp naseb tade mushiba.so skrg nih tiap2 mggu g klinik repair gg.mahai plak 2.abih dwet.

  1. Mimi Supandi said...:

    maji de ain??sek2 kite ni sume kne sakit gigi..ila,balqis,hg,aku.. sume laa pakat b'tapak kat doc gigi~~